Menü

SİGARA YAVAŞ YAVAŞ ÖLDÜRÜR, SİGARAYI BIRAKIN

SİGARA YAVAŞ YAVAŞ ÖLDÜRÜR, SİGARAYI BIRAKIN

            Türkiye de sigara içme oranı ciddi ölçüde fazladır. Gelişmiş ülkelerde oran az iken gelişmemiş ve yeni gelişmekte olan ülkelerde sigara içme oranının yükseklerde olduğunu görebilmekteyiz. 2008 yılına kadar ciddi miktarda fazla olan sigara içme oranı 2008 de uygulanmaya başlanan kapalı ortamda sigara içme yasağı ile bir nebze de olsa düşmeye başlamıştır. Ancak ne yazık ki hala sigara içme oranı istenen seviyelere düşmemiştir. Bunun dışında sigaraya başlama yaşı ne yazık ki çok düşük yaşlardadır.

             Sigaraya başlamanın en büyük nedeni olarak özenti, büyüklere özenme isteğini gösterebiliriz. Sigarayı azaltmak için özellikle yetişkinlere büyük iş düşmektedir. Tabii ki sigara tiryakileri sigara içmeye genelde lise, üniversite ya da askerlik çağlarında başladığı için buradaki yetkililere de oldukça fazla görev düşüyor. Zaten şu anda yapılan kamu spotları ile okullarda gösterilen sigaranın zararları adlı seminerlerle bu oranı aşağıya düşürmek isteyen gönüllülerin sayısı oldukça fazla. Üniversiteler ve askeri yetkililerin de el atmasıyla bu oranın daha da aşağılara çekileceğinden şüphemiz yok elbette.

            Şimdi gelelim sigaranın zararları kısmına. Gençlere sigaranın zararlarını özellikle anlatmalıyız ki bu işten vazgeçsinler. Özellikle sigaradan büyük oranda zarar görmüş gerçek kişileri de bu seminerlere eklersek daha çok faydalı olacağını düşünüyorum. Ben de kısa süreli olsa da sigara içtim ve zararlarını fark etmeye başladığım anda bıraktım. En basitinden merdiven çıkarken nefes nefese kalmaya başladığımda, halı sahada top oynarken maçın sonunu getiremediğimde sigaranın gerçekten zararlı olduğunu anladım ve bıraktım.

            Zaten çok sigara içen kişilere baktığınız zaman ciltlerinde kararmalar olduğunu ve ilerleyen yaşlarda sakal ve bıyıklarda sararmalar olduğunu çok rahat görebilirsiniz. Her yıl sigara yüzünden ülkemizde 110 bin kişi ölmektedir. Evet, bu gerçekten ciddi bir rakamdır. Her yıl büyük bir ilçemizi sigara yüzünden kaybediyoruz maalesef. Dünya da ise bu sayı 6 milyonu bulmaktadır.

             Sigara yavaş yavaş öldürdüğü için ancak hastalıktan ve sancıdan kıvrandığımız zaman sigarayı bırakmayı düşünüyoruz. Oysa sigara paketlerinin üzerinde yazılan "sigara sağlığa zararlıdır, sigara doğurganlığı azaltır, sigara kanser yapar, sigara içmek öldürür, sigara içmek ağrılı ve yavaş bir ölüme neden olur" vb. yazılara rağmen maalesef içen öldü de içmeyen yaşıyor mu gibi klişe sözlerle sigarayı bırakmayı reddetmekte bazı kişiler.

            Elektronik sigara halk arasında etkili bir sigara bırakma yöntemi olarak görülmektedir. Özellikle Champix ilacını kullanarak bırakamayan sigara tiryakilerinin şiddetle elektronik sigara çeşitlerine yönlendirilmesi hem maddi hem de manevi olarak daha avantajlı olduğunu gösteriyor.
Resim
            Elektronik sigara kendine ait bir pil ile çalışmasını sağlıyor. İçerisine koyulan likit sıvı sayesinde vücudun istediği nikotin oranını minimum seviyelere düşürüyor. Bu sayede kullanıcının sigara almasına, ihtiyaç duymasına gerek kalmıyor. Vücuttaki nikotin oranı zamanla düşürülerek sigaranın tamamen bırakılması sağlanıyor.

            Oysa sigaranın belli başlı zararları arasında cildi bozması, ağızda tat alma duyusunu yok etmesi, akciğer kanserine neden olması, gırtlak kanserine neden olması, kalp krizi, damar tıkanıklığı, gözlerde katarakt ve körlük, kısırlık ve sakat doğum, iktidarsızlık, sperm azalması... Sigara içen kişilerin ayrıca ileride kol ve bacaklarının kesildiğine sık sık şahit olmuşsunuzdur.

            Peki, zararları bu kadar çok olan sigarayı bırakmak için hangi yöntemleri uygulayabiliriz. Sigarayı bırakma hattından ya da bu işe gönül vermiş kuruluşlardan da ücretsiz yararlanabileceğiniz sigara bırakma yöntemleri uygulandığı zaman oldukça etkilidir. Sigarayı bırakmak için ilk olarak ciddi ve kararlı bir adım atmalısınız. Ben sigarayı bıraktım zaten deyip tek tük içmemeniz gerekmektedir. Ben bugünden itibaren sigarayı bıraktım deyip o günden itibaren gerçekten içmemelisiniz.

            Sigaranın neden olduğu hastalıkların bir listesini yapıp aynanıza asabilir ve her gün ona bakabilirsiniz. Düzenli egzersiz yapın ve sizi sigaraya yaklaştıracak etkenleri ortadan kaldırın. Sigarayı bırakma yöntemleri arasında olan bir diğer yöntem ise alıştırarak bırakmaktır. Bu yöntemde şunları yapabilirsiniz.

             Her gün ilk sigara yaktığınız andan 1 saat sonra sigaranızı yakabilirsiniz, sigarayı yarım yarım içebilirsiniz, marka değiştirebilir daha kötü bir marka alarak kendinizi tiksindirebilirsiniz. Kendinize sigara sayısı belirleyip geçtiğiniz her sayı için kendinize ceza verebilirsiniz. Sigara içme sayınız günlük 7 adetin altına düşmeye başladığı an artık tamamen bırakın. Sigarayı bırakmak zor değil. Kendinize gerçekten güvenin ve inat edin.

Ek Resimler

Bu içerik 10.07.2015 tarihinde yayınlandı ve toplam 2493 kez okundu.

Yorumlar (0)

Bu içeriğe henüz hiç yorum yapılmadı !! İlk yorum yapan siz olun.
Yorum Yap

Yorum Yap

İşlemin sonucunu giriniz.

Benzer İçerikler